Deze dochteronderneming van Windunie Groep is partner geworden op het duurzaamheidsplatform van één van de grootste webwinkels in Nederland.
Groenbalans gaat verkooppartners van bol.com helpen bij het in kaart brengen van hun CO2-footprint, het reduceren en compenseren van uitstoot en het verder verduurzamen van het assortiment van bol. Een belangrijk onderdeel hierbij is het vergroenen van het energiegebruik.
Bij bol.com hebben ze ambitieuze plannen op het gebied van duurzaamheid. Zo willen ze dat in 2025 winkelen bij bol.com klimaatneutraal is. Bol.com helpt zijn verkooppartners met verduurzamen door een netwerk van advies- en ondersteunende partijen aan te bieden. Op deze manier moet het, via het duurzaamheidsplatform, voor de 51.000 verkooppartners van bol.com makkelijker worden snel de juiste partner te vinden.
Hoe werkt het duurzaamheidsplatform
Via Apps & Diensten op het Partnerplatform bracht bol.com verkooppartners al in contact met derde partijen die kunnen ondersteunen bij hun groei. Die partijen kunnen onder andere helpen met het automatiseren en optimaliseren van prijsstellingen of breder meekijken en strategisch advies geven. Het voordeel voor de verkooppartner zit in de voorselectie door bol.com van betrouwbare partijen en de makkelijkere verbinding via dit nieuwe duurzaamheidsplatform met advies- en ondersteunende partijen. Bol.com neemt met dit platform het voortouw in het verduurzamen van de e-commerce sector.
Over Groenbalans
Actief sinds 2007, met een oorsprong in de energiewereld, ondersteunt Groenbalans organisaties op hun weg naar duurzaam en toekomstbestendig ondernemen. Met het programma ‘Op weg naar Net Zero in 2050’ adviseert Groenbalans bedrijven en overheid over de CO2-footprint, reductiedoelstellingen (volgens het Science Based Targets initiative), hernieuwbare energie en CO2-compensatie met als uitkomst een klimaatneutrale onderneming.